Veelgestelde vragen
Op deze pagina kan je het antwoord vinden op de meestgestelde vragen. Om de pagina zo overzichtelijk mogelijk te maken hebben wij de vragen onderverdeeld in categoriën.
Mocht je na het lezen van deze pagina nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
VELUX heeft een erg groot aanbod dakramen en lichtkoepels. Wij begrijpen heel goed dat het soms lastig is om uit te zoeken wat er allemaal bij komt kijken. Klik op de button hieronder voor meer informatie!
Variokomp vloerverwarming is een prachtig systeem wat snel en effectief te leggen is. Voor meer informatie over de benodigde producten en aantallen klik op de knop hieronder!
Online betaling bij Installand.nl is veilig en betrouwbaar. Wij maken gebruik van Mollie als Payment provider.
- iDEAL
- Creditcard
- Bankoverboeking*
- Paypal
- Pin / contant**
- Bancontact / Mister Cash
* Let op ook bij "Bankoverboeking" wordt de order pas na ontvangst van de betaling verwerkt.
** Betalen met pin of contant is mogelijk bij het afhalen op één van onze afhaalpunten.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om bij Installand.nl achteraf te betalen.
Voor zakelijke klanten uit het buitenland (binnen de EU) is het mogelijk om met BTW verlegd te bestellen. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.
Wanneer je één of meerdere artikelen hebt gevonden die je wenst te bestellen kan je deze in het gewenste aantal toevoegen aan de winkelwagen.
Aan de rechterbovenkant van de pagina kan je de winkelwagen terugvinden. Wanneer je op het icoontje klikt opent de 'mini cart' hierin staat een overzicht van de producten die je nu in de winkelwagen hebt.
Bekijk en bewerk winkelwagen
Wanneer je de artikelen in de je winkelwagen wilt bekijken en/of het aantal aan wilt passen kan dat op deze pagina.
Ga door naar afrekenen
Wanneer je klikt op "Ga door na afrekenen" kom je in onze checkout terecht. Wanneer je alle gegevens hebt ingevuld klik je op "Plaats bestelling".
Wanneer je na het plaatsen van je order nog iets wenst te wijzigen dien je dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Zodra de order in het magazijn wordt verzameld is aanpassen niet meer mogelijk.
Het is mogelijk om een lopende bestelling te annuleren tot aan het moment dat deze fysiek wordt verzameld in het magazijn*. Wanneer je contact opneemt met onze klantenservice helpen wij je zo goed mogelijk verder.
* Zodra de artikelen zijn ingepakt is het helaas niet meer mogelijk om de order uit het proces te halen.
Ja dat is mogelijk! In de checkout kan je aangeven dat je het pakket op een ander adres wilt laten afleveren.
Zodra je order is opgeslagen in ons systeem wordt er een automatische orderbevestiging verzonden.
Wanneer je na het plaatsen van de order geen mail hebt ontvangen kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen dan uitzoeken wat er mis is gegaan.
In principe worden orders pas verzonden op het moment dat alle artikelen beschikbaar zijn. In sommige gevallen wordt hier van afgeweken.
Bijvoorbeeld wanneer een artikel vanwege een voorraadverschil toch niet direct leverbaar is kan het voorkomen dat je order in deelleveringen wordt geleverd.
Wanneer je een artikel wenst te bestellen wat niet in ons assortiment valt kan je een offerte aanvragen. Wij gaan dan kijken of wij het artikel bij onze leveranciers kunnen bestellen.
Een offerte bij Installand.nl is altijd vrijblijvend. Wil je direct een offerte aanvragen klik dan op de knop hieronder.
Zijn alle producten op voorraad en bestel je voor 16:00? Dan wordt je bestelling nog dezelfde werkdag verwerkt. De levering zal in de meeste gevallen de eerstvolgende werkdag plaatsvinden.
Als de producten niet allemaal op voorraad zijn zal de levertijd van je order langer zijn. Tijdens het plaatsen van je bestelling heb je een datum ingevuld. Dit is de verwachte leverdatum van uw order.
Als deze datum vanwege vertraagde leveringen niet wordt gehaald nemen wij contact met u op.
Afhalen is mogelijk als je tijdens het bestellen hebt gekozen voor afhalen. Heb je oorspronkelijk gekozen voor bezorging aan huis dan is het niet mogelijk om dit achteraf te wijzigen naar afhalen.
Op onze productpagina's geven wij aan wat de levertijd van het artikel is.
Mocht het bestelde product onverhoopt niet meer leverbaar te zijn dan zullen wij kijken of er een vervangend artikel in ons assortiment zit. Vervolgens nemen wij contact met je op om te controleren of je het alternatief wenst te ontvangen.
Wanneer wij geen alternatief kunnen vinden boeken wij het aankoopbedrag retour en ontvang je hierover van ons bericht.
Het is mogelijk om je order te retourneren binnen 30 dagen na ontvangst. Je kunt je retour online aanmelden op de knop hieronder te klikken. Je gaat dan naar het online retourformulier.
Bij het invullen van het formulier vragen wij je om enkele gegevens in te vullen. Op deze manier kunnen wij je het snelste helpen. Mocht je er niet helemaal uitkomen of andere vragen hebben neem dan gerust contact op met onze klantenservice, we staan voor je klaar!
De retourtermijn is bij ons altijd 30 dagen na ontvangst. Gaat er na 30 dagen iets mis met je product? Ook dan horen wij dat graag. Wij doen onze best om je te helpen.
Wanneer de levering die je hebt ontvangen niet juist is verzoeken wij je om zo snel mogelijk* contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zoeken uit wat er is misgegaan en zullen het probleem zo snel mogelijk voor je oplossen.
Wij zullen er doorgaans voor zorgen dat het verkeerde / beschadigde artikel bij je wordt opgehaald en dat er zo snel mogelijk een nieuw exemplaar geleverd wordt.
* Meldt een beschadigde levering altijd binnen 24 uur na ontvangst. Op deze manier kunnen wij de transportschade namelijk ook nog melden bij de transporteur.
Voor alle producten geldt de standaard fabrieksgarantie, waarbij de voorwaarden gelden die door de fabrikant zijn aangegeven in hun productbijsluiters of op hun website. Indien de fabrieksgarantie hierover geen uitsluitsel geeft dan geldt een standaard garantietermijn van een jaar vanaf de leverdatum.
Zodra je retour in ons magazijn is verwerkt betalen we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Dit is doorgaans binnen 5 werkdagen.
De terugbetaling doen wij standaard op de betaalmethode die ook gebruikt is bij het plaatsen van de order. Wanneer dit niet mogelijk is zullen wij je vragen om je bankgegevens.
Ja hoor dat is mogelijk! Bij het invullen van het retourformulier kan je aangeven dat je het product of de producten terug wilt brengen naar één van onze afhaalpunten. Je kunt dan ook meteen aangeven waar je het pakket wilt inleveren.
Wij brengen geen retourkosten in rekening. Let er wel op dat de manier van retourneren in sommige gevallen wel kosten met zich mee brengt. Dat zijn:
Bij zelf terugsturen middels (pakket)post
De directe verzendkosten voor het terugsturen van het de artikelen is voor eigen rekening.
Bij het laten ophalen door Installand.nl
Wanneer je wilt dat wij het pakket bij je thuis laten ophalen brengen wij hiervoor € 30,- in rekening. Dit bedrag wordt verrekend met de terugbetaling van je retour.
Wanneer het artikel wat terugkomt beschadigd is of niet meer verkoopbaar kan er een waardevermindeing in rekening worden gebracht. Hierover wordt altijd eerst contact met u opgenomen.
Er zijn meerdere manier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief:
- Middels het aanmeldveld onderaan iedere pagina
- Tijdens het plaatsen van je bestelling
- Vanuit je klantaccount
Afmelden voor de nieuwsbrief kan natuurlijk altijd!
Standaard is de geldigheid van een cadeaubon of kortingscode 12 maanden. In sommige gevallan kan hiervan worden afgeweken, die vermelden wij er dan altijd bij.
Wanneer je klikt op inloggen bovenaan de website staat hier een link voor het geval je het wachtwoord bent vergeten.
Onze klantenservice kan geen wachtwoorden inzien of verstrekken.
Nee, dat is niet nodig! Je kunt ook bestellen als gast. Er zijn wel voordelen verbonden aan het hebben van een account bij Installand.nl. Wanneer je een account hebt dan kan je;
- Sneller bestellen
- Bestelstatus inzien
- Orderhistorie bekijken
- Wishlists opslaan
- Snel opnieuw bestellen
- Aan/afmelden voor nieuwberichten
Korting krijgen is natuurlijk altijd fijn! Daarom vind je hieronder een overzicht van de kortingen bij ons.
Maandacties
Iedere maand maken wij een selectie van producten waarop wij korting geven. Deze producten kan je terugvinden in de categorie "Acties".
Installpunten
Wanneer je een account aanmaakt bij ons spaar je bij iedere bestelling automatisch "Installpunten". Meer informatie hierover kan je vinden op de speciale informatiepagina.
Let op! Al onze acties worden altijd gecommuncieerd via onze eigen kanalen (via de site of via onze socials). Overige partijen (bijvoorbeeld "Coupert.com" of "Hotdeals.com") geven onjuiste informatie over kortingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan €5,- korting bij aanmelding voor de nieuwsbrief en/of kortingscodes om in te vullen tijdens het afrekeningen etc. Deze acties zijn niet van toepassing en worden ook niet toegepast.
Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. Buiten openingstijden kan je natuurlijk wel altijd e-mailen of een Whatsapp bericht sturen. Zodra wij geopend zijn zullen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Contactgegevens
Installand B.V.
Postbus 5169
6802 ED Arnhem
T: 026-3760218 (vanuit Nederland)
T: +3126-3760218 (vanuit buitenland)
W: 06-36378571 (Whatsapp)
E: info@installand.nl
Binnen je account kan je eenvoudig je aflever- en factuuradressen beheren.